Waarom boerenkool zo gezond is:

  1. Weinig calorieën, veel vezels en geen vet. De vezels ondersteunen het verterings- en uitscheidingsproces.
  2. Heel veel voedingsstoffen zoals vitamines, foliumzuur, magnesium en andere stoffen; zie verder hieronder
  3. Véél vitamine K:
    • Dat kan helpen je lichaam te beschermen tegen diverse vormen van kanker
    • Verder is K belangrijk bij een gezonde botontwikkeling
    • Het kan helpen bij de stolling van het bloed
    • Kan ondersteuning geven aan mensen met Alzheimer
  4. Een hoog ijzergehalte (zelfs méér dan rundvlees); ijzer speelt o.a. een rol bij
    • Het vervoeren van zuurstof naar de verschillende delen van het lichaam
    • De celgroei
    • Een goede leverfunctie
    • Het voorkomen van bloedarmoede
  5. Veel krachtige antioxidanten, zoals carotenoïden en flavonoïden, die bescherming kunnen bieden tegen diverse kankersoorten
  6. Ontstekingsremmende stoffen, o.a. omega-3 vetzuren; deze helpen in de strijd tegen artritis, astma en auto-immuunziekten. Door de ontstekingsremmende werking kan het bijdragen aan een gezonde cholesterol huishouding.
  7. Ondersteunende stoffen voor gezonde hart- en bloedvaten en het omlaag brengen van het cholesterol niveau
  8. Veel vitamine A:
    • Wat goed is voor het gezichtsvermogen
    • Voorkoming van kanker in longen en mondholte
    • Goed voor de huid
  9. Extreem veel vitamine C:
    • Verbetering van je immuunsysteem
    • Het kan de spijsvertering bevorderen
    • Verbetering van je vochthuishouding
  10. Veel calcium, zelfs méér dan melk; dat helpt bij:
    • De voorkoming van botontkalking (osteoporose)
    • Het onderhouden van een gezonde spijsvertering
    • Het onderhoud van kraakbeen
    • De flexibiliteit van de gewrichten
  11. Veel detoxende ingrediënten:
    • Vezels, belangrijk bij het ontgiften van het lichaam en behoud van een gezonde lever
    • Zwavel, heeft dezelfde werking als vezels
    • Chlorofyl, is een krachtige detoxer

Bron: de eetlijn